czwartek, 16 lutego 2017

Blask

"Jezus znów skierował do nich słowa: Ja jestem światłem świata. Kto idzie za Mną, na pewno nie będzie błądził w ciemności, lecz będzie miał światło życia" (Ewangelia Jana 8, 12 - tłum. EIB)
Jedno z moich ulubionych wspomnień jest spacer nad morzem w pewną księżycową noc. Nim jeszcze księżyc wyłonił się "z wody", horyzont rozjaśniła niesamowita poś-wiata. Przez dobrą chwilę stałem zachwycony, myśląc: "O jejku, co to!", nim uświadomiłem sobie, że to nasz satelita mówi nam: "dobry wieczór!" Najbardziej niesamowicie zrobiło się, gdy Księżyc wzbił się wyżej i rozświetlił wody Bałtyku i piasek plaży. Była północ, lecz nie chciało się spać - żal by było przespać TAKĄ noc!

Dlaczego tym piszę? Wczoraj wieczorem Jezus przypomniał m: "Ja jestem światłością świata!" Jezus też o nas powiedział: "Wy jesteście światłem świata" (Ewangelia Mateusza 5, 14 - tłum. EIB). Możemy i powinniśmy być światłem w tym świecie, dla innych ludzi. Abyśmy nim byli, sami musimy być wypełnieni światłem, którym jest Chrystus. Abyśmy świecili innym, świecili jasno w ciemnościach tego świata, Chrystus musi wpierw przeniknąć całe nasze życie, a Jego Ewangelia musi być treścią głęboko wyrytą w naszym sercu. "Żyję już nie ja - żyje we mnie Chrystus" (List do Galatów 2, 20 - tłum. EIB). Nasze światło, którym mamy świecić w tym świecie, nie pochodzi od nas, lecz jest światłem Chrystusa - tak samo, jak Księżyc, który nam świeci w nocy, i czasem tak pięknie rozświetla jej mroki, nie świeci sam, bo sam w sobie jest tylko wielką bryłą skały, lecz odbija światło Słońca. Naszym powołaniem jest bycie ŚWIATŁEM CHRYSTUSA dla świata!

Raz jeszcze wracam do tego spaceru sprzed lat. Obyśmy zawsze byli tak piękni w tym świecie, jak ten Księżyc nad morzem! Obyśmy zawsze byli światłem i błogosławieństwem dla ludzi! Nie łudzę się, że będziemy ogólnie podziwiani, bo to, co pochodzi od Boga - zwłaszcza, jeśli jest Prawdą - niekoniecznie wzbudza wśród ludzi zachwyt i entuzjazm, ale pragnę, byśmy zawsze byli nośnikami światłości bożej i nieśli światu zawsze wszystko to, co najlepsze.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz