niedziela, 31 stycznia 2016

Nie jesteśmy dziełem przypadku

Oczywiście jest wielka różnica pomiędzy aparatem i obiektywem a ludzkim okiem. Mają one odmienną konstrukcję - oko, w odróżnieniu od aparatu, ma nieliniowy układ elementów światłoczułych. Z tego powodu nie da się ich bezpośrednio porównać i przeliczyć pikseli - i ustalenie rozdzielczości dla ludzkiego oka może być dokonane tylko w przybliżeniu i w sposób być może dość umowny. Jednak bez wątpienia oko jest znacznie doskonalszym narządem niż jakiekolwiek urządzenie skonstruowane przez człowieka. Oczywiście technika dostarczyła nam instrumentów, które wspomagają oko i pomagają zobaczyć więcej - okulary, mikroskopy, teleskopy, itp. - ale one wszystkie nie zdałyby się nam na nic bez naszego doskonałego oka. Czy oko mogło powstać na skutek ewolucji? Nie, ponieważ jest narządem nieredukowalnie złożonym, tzn. póki nie byłoby w pełni wykształcone, nie spełniałoby swojej funkcji! Podobnie zresztą nie spełniałyby swojej funkcji matryca i optyka aparatu czy kamery video, gdyby brakowało w nich choćby niewielkiego elementu! Jeśli więc do stworzenia działającego, rejestrującego obrazy urządzenia potrzeba było sztabu utalentowanych i uczonych twórców, to jakąż naiwnością jest wierzyć, że oko mogło powstać na drodze ewolucji, w skutek stopniowych przemian?

Cóż, mam zbyt racjonalny umysł, by wierzyć, że oko - i wszystkie inne elementy naszych ciał a także całego otaczającego nas świata - są dziełem nieskończonej liczby następujących po sobie przypadków. Mam zbyt racjonalny umysł, by nie wierzyć w inteligentnego Stwórcę, Boga! Wiedza i analiza faktów, a nie tylko sama wiara, prowadzą do wniosku: Bóg istnieje! My natomiast nie jesteśmy dziełem przypadku, lecz Jego arcydziełem! "Ty bowiem utworzyłeś moje nerki, Ty utkałeś mnie w łonie mej matki. Dziękuję Ci, że mnie stworzyłeś tak cudownie..." (Psalm 139, 13 - 14).

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz