niedziela, 26 stycznia 2014

O Biblii

"Chrześcijanie mają ogromny przywilej sięgania do wspaniałej literatury, to znaczy do Pisma Świętego. Pismo Święte jest dla chrześcijan 'instrukcją obsługi'... ich życia w Chrystusie. Czytanie Pisma Świętego nie jest czynnością religijną o czytanie jako czytanie nie ma większego znaczenia. (...) Czy ciekawe jest czytanie książki kucharskiej? Myślę, że jeżeli ktoś cierpi na bezsenność, to może tak. Ale książka kucharska staje się fascynująca, jeśli chcemy przyrządzić dobry posiłek. Poniekąd tak jest z Pismem Świętym. Poniekąd tak jest z Pismem Świętym. Ale o wiele bardziej fascynujące, niż to, że możemy je sobie poczytać jak książkę, jest to, że w nim tkwi coś, co mówi mi kim ja jestem w oczach Bożych, jaki się kryje we mnie potencjał nowego życia, wynikający z tego, że jestem człowiekiem w Chrystusie." 
(Pastor Piotr Zaremba, Kościół Chrześcijan - Baptystów)

Pastor Piotr jest niezwykłym człowiekiem, którego znam od wielu lat. Jest rozmiłowany w Słowie Bożym tak bardzo, że z tej wielkiej miłości nauczył się greki i hebrajskiego, by móc poznawać je dokładniej, studiując oryginalne teksty. Powołał do życia Ewangeliczny Instytut Biblijny i stworzył zespół ludzi, z którymi w roku 1998, widząc taką potrzebę, przystąpił do tłumaczenia Pisma Świętego. Pierwszym owocem ich trudu był przekład literacki Nowego Przymierza, wydany w roku 2006. Obecnie zakończono już tłumaczenie całej Biblii i możemy się spodziewać, że niebawem trafi ona do druku. Równolegle opracowywano także przekłady: dosłowny i egzegetyczny.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz